I don't speek russian so I use Google translation.
I understand you are wondering something, but I don't understand what !
I would like to help if I can.
If you are using more simple words, may be Google will succeed in translating. And may be I will understand the questions ...
Good evening Olivier!
Thank you for your attention of my work, it is very important for me. Because, your La Belle is standart for me. The question is that. I made the model on the Jean Boudriot drawings. But some men of this forum said that I dont right.
They said that Jean Boudriot has made a mistake.
1. He has a mistake about knees. They have told that knees not so should be established
2. Deck hatches must lay on the beams, not on the deck.
3. Waterways dont right. It should be the difficult triangular form.
That you can tell concerning these remarks. And whether costs to me that that to change as I have started to build the whole model already.
Where it is possible to look even more photos of yours La Belle.
Thank you.
Последний раз редактировалось casp88 30 апр 2010, Пт 00:51, всего редактировалось 1 раз.
Если я правильно перевел этот текст, то там сказано, что на английских судах ватервейсом служила широкая планка, которая была толще основного настила палубы. Она касалась шпангоутов и часть ее перекрывалась фальшбортом. И получавшийся угол было трудно конопатить.
Но так делали и на некоторых французских верфях 50 лет назад (1737-50=1687). Сейчас, пишет дальше Оливье, повсеместно используется сложно треугольный ватервейс. Отсюда могу сделать вывод, что на La Belle 1684 вполне мог быть установлен ватервейс как на чертежах Жана Бодрио. И это не противоречит исторической правде.
Болванка из пенопласта много времени не отнимет, но даст ощущение объёма. Её же можно разлиновать на отдельные гаспицы!
На французском сайте было подробно показано изготовление гаспиц. Что, только у меня одного сайт не работает? Там можно найти много полезного на эту тему...